Home
News - Новини
Prevention
CHOICE - ВИБІР

HIV/AIDS - ВІЛ/СНІД

Safety - Безпека

Research - Досліди

Partners - Партнери
Photos - Фотоісторія
Humor - Гумор
About us - Про нас
Feedback - Відгуки
August 2012 - №7 Archive
ВІЛ/СНІД

"ВІЛ/СНІД: виклик та подолання"

Урок з Програми "Вибір"

Мета

·        Учні розумітимуть природу та особливості ВІЛ/СНІДу ;

·        Учні практикуватимуть безпечну поведінку в контексті ВІЛ/СНІДу ;

·        Учні усвідомлюватимуть значення стандартів прав людини в протидії ВІЛ-епідемії. 

Структура уроку 

№ п.п.

Назва активності

Час в хвилинах

1.

Повторення матеріалу попереднього уроку та правил гри 

5

2.

Особливості ВІЛ/СНІДу  

5

3.

ВІЛ-ситуація в Україні та світі (фільм) 

12

4.

Що ми знаємо про ВІЛ/СНІД  

10

5.

Безпечна поведінка в контексті ВІЛ/СНІДу

10

6.

Домашнє завдання 

3

 Особливості уроку

В ході даного уроку тренери повинні допомогти учням зрозуміти корені поширення ВІЛ, обрати власну безпечну поведінку та толерантно ставитись до ВІЛ-позитивних людей. 

Матеріальне забезпечення 

·        Дошка та крейда,

·        30 примірників анкети з питань ВІЛ/СНІДу (додаток 8),

·        роздрукований (після попереднього збільшення) та порізаний на смужки

 додаток 9,

·        DVD програвач та телевізор або комп’ютер-ноутбук,

·        фотоапарат (використовувати з дозволу учнів),

·        дрібні призи для учнів. 

Підготовка до уроку 

·        Підготувати класну кімнату для заохочення інтерактивного спілкування; по можливості учні мають розміщуватись по колу, щоб вони могли бачити один одного;

·        переглянути план, особливості та мету уроку. 

Активність 1. Повторення матеріалу попереднього уроку – 5 хв.

____________________________________________________________________________

Завдання:

·        засвоєння учнями матеріалу попереднього уроку;

·        перевірка домашнього завдання.

____________________________________________________________________________

 Що робити: 

Провести опитування:                - тренери запитують учнів: 

1) що вони вивчали на попередньому занятті?

2) З якого віку настає кримінальна відповідальність?

3) Поняття „крайньої необхідності” та „необхідної оборони”?  

- подякувати учням та оголосити тему уроку.

Активність 2. Особливості ВІЛ/СНІДу – 5 хв.

____________________________________________________________________________

Завдання:

·        розкрити особливості ВІЛ/СНІДу;

·        пояснити шляхи передачі ВІЛ.

____________________________________________________________________________

 Що робити:

 Опитати учнів:          - тренери опитують учнів, при цьому узагальнюють та підсумовують відповіді на питання:

1) що таке СНІД та ВІЛ?

    (Синдром набутого імунного дефіциту - це комплекс симптомів, який свідчить про те, що людина інфікована вірусом, котрий руйнує імунну (захисну систему) тіла. СНІД спричиняється через ВІЛ (вірус імунодефіциту людини). ВІЛ атакує імунну систему тіла, особливо, клітини, які допомагають протидіяти інфекціям). 

2) Шляхи передачі ВІЛ?

(На сьогоднішній день точно визначені три можливі шляхи передачі ВІЛ:

·        через кров - це відбувається, як правило, при повторному використанні без відповідної обробки інструментів для ін’єкцій (шприци, голки),  бритвених інструментів, при татуажі, а також при переливанні неперевіреної донорської крові;

·        статевий шлях - при незахищеному (без презерватива) статевому акті (оральному, вагінальному, анальному) з людиною, яка живе з ВІЛ;

·        від матері, яка заражена ВІЛ - дитині під час вагітності, пологів та  годування груддю).

 3) Як уникнути зараження на ВІЛ/СНІД?

(Для того, щоб уникнути зараження ВІЛ, необхідно:

·        не користуватись разом з іншими людьми загальними голками і шприцами для введення лікарських або наркотичних речовин;

·        мати статеві контакти тільки з одним постійним партнером, тому що простежується пряма залежність ймовірності зараження від кількості сексуальних партнерів;

·        при кожному статевому контакті використовувати презерватив;

·        не допускати щоб біологічні рідини інших людей (кров, статеві виділення) потрапляли на вашу шкіру чи слизові оболонки.) 

4) Чи можливо вилікувати ВІЛ/СНІД?

(Поки що - ні. Разом з тим, лікарі можуть подовжити стадію ВІЛ на десятки років, за умови відповідної поведінки ЛЖВ (людей, які живуть з ВІЛ).

Підвести підсумок:                      - тренери роблять підсумок проведеного опитування;

-  тренери мають похвалити учнів за роботу і запропонувати їм проглянути фільм на тему ВІЛ/СНІДу. 

Активність 3. ВІЛ-ситуація в Україні та світі (фільм)  – 12 хв.

____________________________________________________________________________

Завдання:

·        через перегляд відеооматеріалу надання учням інформації щодо ВІЛ/СНІДу;

·        формування толерантного ставлення учнів до ВІЛ-позитивних людей.

____________________________________________________________________________

 Що робити: 

Підготувати учнів:                      - тренери звертаються до учнів з пропозицією переглянути відеофільм щодо ВІЛ/СНІДу;

- роблять акцент на необхідності уважного перегляду відеоматеріалу, оскільки після демонстрації фільму відбудеться конкурс за його змістом.

 Демонстрація фільму:                - тренери разом з учнями переглядають фільм та звертають увагу учнів на важливу інформацію щодо ВІЛ/СНІДу;

 -  дякують учням  за уважний перегляд та пропонують перейти до наступної активності. 

Активність 4. Що ми знаємо про ВІЛ/СНІД – 10 хв.

____________________________________________________________________________

Завдання:

·        засвоєння учнями матеріалу щодо ВІЛ/СНІДу;

·        формування безпечної поведінки учнів в контексті ВІЛ/СНІДу.

____________________________________________________________________________

 Що робити: 

Підготувати учнів:                      - тренери звертаються до учнів з пропозицією прийняти участь в конкурсі „Що ми знаємо про ВІЛ/СНІД”; 

- роздати кожному учню анкету (додаток 8) та попрохати заповнити її; 

- нагадати, що всі, хто набере 10 балів отримають приз, а за 12 балів – суперприз (кожна правильна відповідь – один бал);

Проведення конкурсу:                - учні на протязі 6 хвилин надають письмові відповіді на питання анкети; 

-  тренери збирають анкети;

Підведення результатів:            - один з тренерів перевіряє результати, в той час як інший проводить обговорення питань та відповідей анкети; 

-  тренери нагороджують переможців конкурсу; 

-  дякують учням за активну участь.

Активність 5. Безпечна поведінка в контексті ВІЛ/СНІДу – 10 хв.

____________________________________________________________________________

Завдання:

·        засвоєння учнями елементів безпечної поведінки в контексті ВІЛ/СНІДу;

·        надання учням інформації щодо безпечності дружніх контактів з ВІЛ-позитивними людьми.

____________________________________________________________________________

 Що робити:

 Нагадати учням:           - тренери нагадують учням, що саме вони в першу чергу несуть відповідальність за власну безпеку;

-  основні правила безпечної поведінки в контексті ВІЛ/СНІДу:

 

1)    не вживати наркотики;

2)   не використовувати одноразові голки повторно;

3)   не вступати в незахищені статеві контакти.

 - неможливо заразитись ВІЛ:

1) повітряно-краплинним шляхом: через чхання, кашель, перебування разом в одному приміщенні,  тому, що вірус ВІЛ дуже нестійкий, він швидко гине поза організмом людини;

2) через укуси комах - ВІЛ також не виживає у шлунках комах і на їх хоботках. Із тієї ж причини неможливо заразитись через домашніх тварин;

3) при спільному використанні з ВІЛ-інфікованою людиною столового посуду (виделок, ложок, чашок), постільної білизни, рушників через ту ж причину – ВІЛ дуже нестійкий;

4) при користуванні спільним туалетом;

5) при користуванні спільною ванною, басейном чи сауною - протягом багатьох років відстеження вірусу спеціалістами не було зафіксовано жодного подібного випадку;

6) дитина не заразиться, якщо в її дитячому садку чи школі є хтось з ВІЛ - щоденні контакти не несуть в собі небезпеки зараження, медичні процедури в дитячих установах проводять кваліфіковані медичні працівники, а випадкові травми рідко бувають пов’язані з кров’ю.

- Ви не заразитесь ВІЛ, якщо обіймете свого ВІЛ-інфікованого друга, потиснете йому руку чи поцілуєте.

Акцентувати інформацію:         - тренери акцентують увагу учнів на тому, що

в реальних ситуаціях, в яких є можливою передача ВІЛ, від зараження досить легко застерегтися. Для цього необхідно пам’ятати дві речі:

 1)   будь-які інструменти (голки, шприци), за допомогою яких ви самі проводите собі ін’єкції, чи вам їх робить хтось інший, повинні бути одноразовими чи стерильними;

2)   будь-які статеві контакти, в які ви вступаєте, мають бути захищеними.

Провести гру:                               - тренери, для закріплення знань пропонують учням

пограти в гру «Правильний вибір». Для цього тренери мають скористатись додатком №9. Додаток, попередньо збільшивши розмір, слід роздрукувати та порізати на горизонтальні смужки відповідно до сформульованих суджень щодо передачі ВІЛ. Смужки роздаються учням. Учням пропонується визначити вірність чи хибність судження  і відповідно до цього вони займають лівий чи правий прохід в класній кімнаті.

 

-    Тренери пропонують учням по черзі зачитати судження та обґрунтувати вибір;

-  тренери підводять підсумок та дякують учням за участь.

Примітка: під час зазначеної гри доцільно залучити в якості експертів тих учнів, котрі отримали найкращий результат під час проведеня попередньої вікторини.

     Активність 6. Домашнє завдання – 3 хв.

____________________________________________________________________________

Завдання:

·        залучення учнів до активної участі в програмі;

·        забезпечення більшої ефективності програми.

____________________________________________________________________________

 Що робити:

 Запропонувати завдання:          - обговорити результати групових вправ з друзями; 

-    обговорити матеріал уроку  з батьками. 

Подякувати учням:                     - тренери дякують учням за участь в грі «Вибір»; 

-  оголошують тему та дату наступного уроку програми.

Повний варіант Програми "Вибір"

 
 
 
 
CopyRight © 2002, Valeriy Ryabukha Design © 2002, Pavel Los